Zarząd Polskiej Agencji Prasowej podjął decyzję o pozwaniu spółki Agora SA za bezprawne wykorzystywanie treści.

Koncern wydaje m.in. „Gazetę Wyborczą”, dziennik kierowany przez Adama Michnika, a także portale wyborcza.pl i gazeta.pl. Należy do niego także radio Tok FM. W latach 90-tych był medium, które kreowało wręcz opinię publiczną w Polsce. Ostatnio koncern z ulicy Czerskiej zaangażował się w działalność tzw. totalnej opozycji, walnie wspierał też inicjatywy organizowane przez Komitet Obrony Demokracji.

Czytaj też: "Agora" - wydawca "Gazety Wyborczej". Finanse? - straty liczone w milionach

W związku z zakończeniem z dniem 30 kwietnia obowiązywania umowy pomiędzy PAP a Agora SA, media spółki Agora (m.in. Gazeta Wyborcza, gazeta.pl, wyborcza.pl, sport.pl i tokfm.pl) utraciły prawo do korzystania z serwisów Polskiej Agencji Prasowej. Pomimo tego serwisy internetowe Agory nadal wykorzystują treści pochodzące z serwisów PAP. Agora nie zaprzestała bezumownego korzystania z treści PAP także po wystosowaniu przez PAP przedsądowego wezwania w tej sprawie

- brzmi komunikat Polskiej Agencji Prasowej.

W związku z sytuacją Zarząd PAP podjął decyzję o pozwaniu spółki Agora SA za bezprawne wykorzystywanie treści.