W związku z publikacją dziennika Fakt pt. „Kto zapłacił za majówkę ministra" informuję, że zawarte w artykule informacje są manipulacją i pomówieniem – napisał w oświadczeniu wiceminister finansów Marian Banaś.

Na pobycie leczniczym, którego dotyczy artykuł, byłem wspólnie z żoną i pokryłem jego koszty. Opłaty za pobyt mam udokumentowane. Będę domagał się od redakcji sprostowania, rozważam również skierowanie sprawy na drogę sądową i złożenie pozwu o zniesławienie – napisał Banaś.

Marian Banaś w latach 2005–2008 i 2015–2016 był podsekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów. Od 2016 r. pełni funkcję sekretarza stanu w tym resorcie. Od 2015 r. jest szefem Służby Celnej, od 2016 r. szefem Krajowej Administracji Skarbowej.