Renault Polska użyczyło na potrzeby projektu elektryczne modele: ZOE, Kangoo Z.E. i Master Z.E. oraz odpowiadające im modele spalinowe (Renault Clio, Kangoo Express Maxi i Master). Osobowe ZOE, wyposażone w akumulator o pojemności 52 kWh, dysponuje zasięgiem nawet 395 km. na jednym ładowaniu, a dostawcze Kangoo Z.E. oraz Master Z.E. posiadają baterię o pojemności 33 kWh, która umożliwia przejechanie odpowiednio 214 oraz 117 km.

Samochody Renault odbyły dotychczas 1 584 podróże, z czego 45 proc. to zadania wykonane przez samochody elektryczne (odpowiednio 725 zadań aut elektrycznych oraz 859 spalinowych), co przekłada się na czas ok. 395 godzin jazdy samochodami elektrycznymi oraz 514 godzin spalinowymi. Wszystkie pojazdy biorące udział w badaniu przebyły łączny dystans 17 471 kilometrów, w tym 71,4 proc. wyłącznie po drogach miejskich. Auta elektryczne w czasie trwania testów pobrały łącznie ok. 1 250 kWh energii, podczas gdy samochody spalinowe zużyły ponad 1 035 litrów paliwa.

Elektryczne Renault w ramach realizacji zadań logistyki miejskiej pokonały blisko 6,5 tys. km. Średni koszt przejechania 100 km. samochodem elektrycznym jest o niemal 70 proc. niższy niż w przypadku aut spalinowych, przy redukcji emisji dwutlenku węgla wynoszącej średnio 32,5 proc. na każde 100 km.

Dane uzyskane na półmetku projektu „ELAB” pokazują, że samochody elektryczne mogą z powodzeniem zastąpić auta z napędem konwencjonalnym podczas wykonywania różnorodnych zadań. Adekwatny do rejonu działania zasięg, właściwości użytkowe, komfort podróży  (...) 

– powiedział Andrzej Gemra, ekspert ds. Public Affaires & Promocji Elektromobilności.

Etap badawczy projektu „ELAB – Miasto Czystego Transportu” zakończy się oficjalnie 5 lutego 2021 roku. Następnie pozyskane dane zostaną poddane szczegółowej analizie, na podstawie której powstanie raport końcowy, podsumowujący wyniki zrealizowanych testów. Oficjalne wyniki badania zostaną zaprezentowane w drugim kwartale br.