Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Arnold Bresch podkreślił w czasie wizyty na placu budowy, że dodatkowy peron na głównej stacji w Poznaniu poprawi dostęp do kolei.

”Inwestycja zwiększy sprawność i atrakcyjność podróży pociągiem zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy jak i podróżach dalekobieżnych. Przedsięwzięcie wpisuje się w działania PKP PLK związane ze zwiększaniem roli kolei w aglomeracjach”

– wskazał Bresch.

Nowy, zadaszony peron będzie miał ponad 400 m długości i zostanie wyposażony w ruchome schody, windę, ławki i jasne oświetlenie. Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK podkreślił, że przebudowa układu torowego, dobudowa toru oraz rozjazdów po wschodniej stronie stacji zapewnią sprawną obsługę pociągów.

Dodał, że w rozbudowywanym przejściu podziemnym pod stacją wykonano dotąd 70 proc. prac konstrukcyjno-budowlanych. „Wykonywana jest izolacja ścian oraz montaż odwodnienia” – przekazał. PKP PLK wydłuży o 250 m istniejące przejście pod torami stacji, co ma ułatwić przemieszczanie się podróżnych. „Dzięki windom z tunelu na nowy peron i do budynku dworca, dogodny dostęp do kolei zyskają wszyscy podróżni” – zapewnił Śledziński.

„Przy budowie nowego peronu i rozbudowie przejścia podziemnego codziennie pracuje kilkadziesiąt osób. Wykorzystano już niemal 90 betoniarek, czyli ok. 800 m sześc. betonu. Do zbrojenia użyto 30 ton stali. Z placu budowy wywieziono blisko 900 wywrotek ziemi – to ok. 14 tys. ton”

– wyliczył Śledziński.

Prace budowlane na stacji Poznań Główny rozpoczęły się we wrześniu ub. roku. Inwestycja jest warta ok. 108 mln zł. Według zapewnień PKP PLK prace budowlane zakończą się w połowie 2022 r.