Umowa przewiduje również opcję wyprodukowania dziesiątego okrętu podwodnego, podnosząc tym samym łączny koszt realizacji kontraktu do 24.1 mld dolarów. Produkcja serii Block V ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, natomiast dostawy okrętów podwodnych zaplanowane są na lata 2025-2029. Kontrakt ma być realizowany w stoczniach General Dynamics Electric Boat w Groton w stanie Connecticut oraz Huntington Ingalls Industries (HII) Newport News Shipbuilding w Newport News w Wirginii.

Okręty klasy Virginia mogą  operować w strefie przybrzeżnej jak i na głębokich wodach. Wykorzystywane mogą być w działaniach przeciwko innym okrętom podwodnym i nawodnym. Dzięki możliwości przenoszenia pocisków manewrujących są ponadto w stanie atakować punktowe cele naziemne. Mogą również służyć przy wsparciu misji specjalnych dzięki możliwości transportowania oddziałów specjalnych.

Osiem spośród dziewięciu zamówionych okrętów podwodnych ma otrzymać dodatkowy moduł kadłuba VPM (Virginia Payload Module), który wydłuży okręt podwodny do ponad 140 metrów i zwiększy wyporność do 10 200 ton. Dodatkowe miejsce w okręcie zostanie wykorzystane do wprowadzenia tam czterech pionowych wyrzutni VPT, z których miotane będą pociski manewrujące UGM-109/RGM-109 Tomahawk, zdolne do przenoszenia głowic nuklearnych.

Okręt klasy Virginia osiąga prędkość 25 węzłów, może operować na głębokości do około 240 m. Załogę stanowi 134 marynarzy i oficerów. Warto zauważyć, że Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych dysponuje osiemnastoma okrętami podwodnymi tego typu. Łącznie do US Navy trafić ma 40 tego typu jednostek.