Przed przejęciem największy procent udziałów w koncernie należał do wdowy po Axelu Springerze, Friedy. Z przekazanych wcześniej przez spółki informacji wynika, że do finalizacji transakcji ma dojść w ostatnim kwartale 2019 r. lub w pierwszym 2020 r.

Mniejszościowi akcjonariusze wydawnictwa zgodzili się odsprzedać inwestorowi 42,5 proc. udziałów. Dalsze 1,04 proc. KKR kupił na wolnym rynku. Wartość całego przedsięwzięcia opiewa na 2,9 miliarda euro.

Komisja stwierdziła, że planowane przejęcie nie powoduje żadnych obaw w zakresie konkurencji, ponieważ będzie miało ograniczony wpływ na rynek

- podkreśliła KE w komunikacie

Transakcja została zbadana w ramach uproszczonej procedury. Po jej sfinalizowaniu KKR będzie największym akcjonariuszem wydawnictwa z 43,54 proc. udziałów. Wdowa po założycielu najpoczytniejszego niemieckiego dziennika Frieda Springer zachowała swoje 42,6 proc. Umowa z KKR przewiduje, że żadna decyzja nie może być podjęta bez jej zgody.

Axel Springer to firma medialna i technologiczna działająca w ponad 40 krajach, prowadząca różnorodne marki medialne w tym niemiecki "Bild", "Welt" czy wydawane w Brukseli Politico.eu. W Polsce poza "Faktem" i "Newsweekiem" stoi za takimi tytułami, jak "Forbes", "Przegląd Sportowy" czy serwis Onet.pl.

Dzięki zastrzykowi kapitału od KKR Axel Springer chce zwiększyć swoją obecność w internecie, która już teraz przynosi większość globalnych dochodów koncernu.

KKR został założony przez Henry’ego Kravisa, amerykańskiego miliardera, kojarzonego z Republikanami. Popierał on finansowo Donalda Trumpa, George’a W. Busha i Johna McCaina.