Krytyka wobec firmy Adidas za nowe koszulki rozszerza się nie tylko na portalach społecznościowych, ale także w hiszpańskich mediach.

Madrycki dziennik “ABC” nazywa kratkowaną w różne tony czerwieni koszulkę reprezentacyjną mianem “polemicznej”. Cytuje niektórych kibiców, nazywających stroje Hiszpanii na Euro 2020, jako ubiór “dobrze oddający wewnętrzne podziały” w tym kraju.

Niektórzy piłkarze uśmiechali się na prezentacji nowych koszulek reprezentacji, ale wiele osób krytykuje projekt Adidasa

Kwadraty w różnych odcieniach czerwonego umieszczone na koszulkach piłkarzy Hiszpanii, mają według władz tamtejszej federacji ukazywać “odmienność jej reprezentacji od innych”, a zarazem podkreślać fakt, że mimo podziałów politycznych “futbol jednoczy Hiszpanów”.

Hiszpańska Federacja Piłki Nożnej (RFEF) poinformowała na swojej stronie, że różne odcienie czerwonego nawiązują też do pierwszej turniejowej koszulki piłkarzy Hiszpanii, z którą przed blisko stu laty udali się na igrzyska olimpijskie do Antwerpii.

Federacja przypomniała, że właśnie od używanych w 1920 r. olimpijskich koszulek do piłkarskiej reprezentacji Hiszpanii przylgnął przydomek “Czerwonej” (La Roja).

Od 2017 r., kiedy w Katalonii zorganizowane zostało nielegalne referendum niepodległościowe nie słabną tarcia pomiędzy autonomicznym rządem tego regionu a władzami w Madrycie. 14 października br. hiszpański Sąd Najwyższy skazał dziewięciu separatystów oskarżonych o organizację plebiscytu na kary więzienia od 9 do 13 lat. Od tego czasu w Katalonii przeprowadzono już kilkaset manifestacji, z których część przerodziła się w zamieszki. Rannych zostało w nich łącznie ponad 650 osób.