Według dr Marka Sircusa lekarza specjalisty medycyny naturalnej - magnez skutków ubocznych nie daje a niedobór magnezu stanowi główną przyczynę zaburzeń snu. 

Problemy w tej sferze potęgują się wraz z upływem lat, bo stopniowo redukuje się nasza umiejętność radzenia sobie ze stresem. Suplementacja magnezu w pewnym stopniu cofa zegar biologiczny w zakresie anomalii snu.

Magnez jest jedną z podstawowych substancji mineralnych odgrywających kluczową rolę w funkcjonowaniu układu mięśniowo-szkieletowego. Magnez wspomaga rozluźnienie mięśni, zaś dzięki temu działa kojąco na cały ustrój, umożliwia głębokie rozluźnienie i spokojniejszy sen.

Kąpiel przed snem
Nic nie ma takiej skuteczności w kwestii normalizowania naszego snu jak gorąca kąpiel w wodzie z chlorkiem magnezu. 

Więcej magnezu
Magnez wpływa tonizująco na funkcjonowanie układu nerwowego – ma potwierdzone działanie antystresowe i wyciszające. U osób w podeszłym wieku suplementacja magnezu wpływa korzystnie na jakość snu, gdyż obniża wydzielanie kortyzolu po części odpowiedzialnego za zaburzenia w tej sferze. Stres zubaża poziom magnezu, zaś magnez obniża poziom stresu. Gdy poziom magnezu spada poniżej normy, fizjologia układu nerwowego zostaje wytrącona z równowagi, czujemy się podminowani, co oczywiście skutkuje samorzutnym napinaniem mięśni.

W sytuacjach stresowych zapotrzebowanie na magnez drastycznie szybuje w górę. Osoby zmagające się z chronicznym niedoborem snu, często wykazują niedobór magnezu, co zwiększa krzepliwość krwi i może powodować zawały serca i udary mózgu. Wyniki kilku prac badawczych wykazują, że brak magnezu może zmienić elektryczną aktywność mózgu, co objawia się niespokojnym snem przerywanym licznymi przebudzeniami.