Model zaprezentowany na salonie przemysłu obronnego w Seulu był wyposażony w dwa dodatkowe zbiorniki paliwa, dwie bomby oraz dwie rakiety powietrze-powietrze krótkiego zasięgu Diehl Defense IRIS-T, zasobniki celownicze Lockheed Martin Sniper, a także cztery pociski dalekiego zasięgu MBDA Meteor. W przyszłości część uzbrojenia będzie przenoszona w wewnętrznych komorach, a nie zewnętrznych węzłach uzbrojenia. 

Samolot nowej generacji opracowywany przez południowokoreańską firmę KAI we współpracy z indonezyjską firmą PT Dirgantara (PTDI) ma być tańszą alternatywą dla myśliwców wielozadaniowych F-35 budowanych przez amerykański Lockheed Martin. Warto przy tym zauważyć, że rząd w Seulu zamówił już 40 egzemplarzy F-35, to jednak zapotrzebowanie na nowe myśliwce Sił Powietrznych Korei jest znacznie większe. Według nieoficjalnych doniesień Korea Południowa ma zamiar zakupić 120 samolotów a Indonezja około 80 egzemplarzy. 

Projekt samolotu KF-X który ma pochłonąć około 8 mld dolarów, w 20 proc. finansowany jest przez stronę indonezyjską, w takim samym udziale przez koncern KAI oraz w 60 proc. przez rząd Korei Południowej. Pierwsze próby mają być realizowane odpowiednio w 2021 oraz 2022 roku.

Na służbę pierwsze egzemplarze KF-X dysponujące silnikami GE Aviation F414 mają wejść w roku 2026. Samoloty mają osiągać prędkość 1.8 Macha, a ich zasięg wynosić ma 2 900 km.