Powstały w oparciu o eksperymentalną konstrukcję Bell XV-15 zmiennowirnikowiec Bell-Boeing V-22 Osprey odbył swój pierwszy lot w roku 1989. Nad projektem tym współpracowali Bell Helicopters i Boeing. Na wyposażenie w pierwszej kolejności trafiły do żołnierzy Korpusu Piechoty Morskiej USA. V-22 są również na wyposażeniu US Navy, US Air Force oraz AFSOC. Trzeci już wariant tego zmiennowirnikowca CMV-22 ma trafić na wyposażenie Marynarki Wojennej USA w roku 2020. Dostawy pionowzlotów realizowane są przez konsorcjum Bell Boeing, które otrzymało kontrakt na  39 CMV-22B. Realizację przewidziano do 2025 r. 

Zmiennowirnikowce CMV-22B są w stanie przetransportować do 23 wojskowych bądź ładunek ważący 2 720 kg. Egzemplarze wyposażone będą w ulepszony system podświetlania ułatwiający operacje transportowe, jak i system łączności wysokich częstotliwości oraz system umożliwiający operowanie w cywilnej przestrzeni powietrznej. Zwiększony został również ich zasięg (do 1 150 mil morskich). Wiropłaty wyposażone zostaną w systemy umożliwiające ich tankowanie w powietrzu. Mają one być wykorzystywane nie tylko do misji transportowych, ale i zadań specjalnych oraz ratownictwa. CMV-22B Osprey w Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych zastąpić mają używane od kilkudziesięciu lat samoloty transportowe C-2A Greyhound.