Z rywalizacji o ten wielomiliardowy kontrakt wcześniej odpadł BAE Systems dysponujący kołowymi wozami bojowymi CV90 oraz amerykańskie przedsiębiorstwo GDLS dysponujące pojazdami Ajax. Jak zaznaczyła szefowa resortu obrony Australii Linda Reynolds, program Land 400 ma zapewnić wojskom lądowym "światowej klasy zdolności dotyczące zapewnienia ochrony, mobilności i lepszej łączności".

Warto przypomnieć, że wśród wymagań rząd australijski zaznaczył m.in. możliwość do transportu za pośrednictwem okrętów desantowych typu Canberra oraz samolotów transportowych C-17A Globemaster III. Kolejną kwestią była możliwość transportu minimum sześciu wojskowych desantu. 

W III fazie zarówno Hanwha Defense jak i Rheinmetall Defence mają dostarczyć w ciągu roku po trzy egzemplarze swoich transporterów opancerzonych, które następnie czekają roczne testy realizowane przez wojska lądowe Australii. Decyzja o wyborze zwycięskiej oferty ma zapaść w roku 2022.

AS21 Redback jak i Lynx KF41 są pojazdami o masie ponad 40 ton, zapewniającymi dużą ochronę trzyosobowej zalodzę oraz ośmiu wojskowym desantu. Na podstawowe uzbrojenie składają się armaty automatyczne kal. 30 mm. Nowe pojazdy mają zastąpić wiekowe już transportery opancerzone M113, do tej pory eksploatowane przez Australian Army.