Umowa zabezpieczy około 500 miejsc pracy w Rosyth in Fife, gdzie okręty będą montowane. Same zaś prace konstrukcyjne będą realizowane w wielu innych stoczniach w Wielkiej Brytanii, w których łącznie zaangażowanych będzie 2 500 osób. Prace nad realizacją programu fregat typu 31 mają rozpocząć się pod koniec 2019 roku, a pierwszy z okrętów zostanie dostarczony w roku 2023.

W skład konsorcjum Team 31, poza Babcock, znalazły się firmy BMT Defence Services, Ferguson Marine, Harland and Wolff, Odense Maritime Technology i Thales.

Fregata typu 31 została oparta o konstrukcję okrętu Iver Huitfeldt. Ma 138,7 metrów długości i 13,8 metrów szerokości a jej wyporność wyniesie 5,7 tysięcy ton. Załogę jednostki stanowić ma 100 marynarzy i oficerów. Z pokładu fregaty ma operować jeden śmigłowiec morski o wadze do 15 ton. Maksymalny zasięg okrętu, przy prędkości 18 węzłów, wynieść ma 9 300 mil morskich. Na uzbrojenie składać się mają m.in. pociski przeciwlotnicze MBDA Sea Ceptor, działo morskie Mark 8 oraz system artyleryjski przeznaczony do niszczenia pocisków przeciwokrętowych i samolotów przeciwnika na bardzo krótkich dystansach Phalanx CIWS.