O zasadności dofinansowania projektu złożonego przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce poinformował dziś wiceminister inwestycji i rozwoju Waldemar Buda. Wyjaśnił, że „to jest początek procesu inwestycyjnego, zmierzającego do budowy przeprawy”.

Ministerstwo początkowo ma zapewnić środki na zaprojektowanie obiektu wraz z dojazdami. Koszt tych prac oszacowano na 1,5 mln zł. Rządowa dotacja wyniesie 1,1 mln zł.

„W dalszym ciągu będzie także dofinansowana budowa, której łączny koszt opiewa na 61 mln zł”

- zapewnił wiceminister Buda.

Dodał, że „będzie to porządna przeprawa, według najwyższych standardów”. Wiceminister Buda tłumaczył, że mostem będzie mógł poruszać się m.in. ciężki sprzęt wojskowy. Zapewnił, że w ramach projektu powstanie także 3,7 km dróg dojazdowych. Zdaniem wiceministra „będzie to kompleksowe rozwiązanie, które pomoże wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta”.

Wicestarosta ostrołęcki Krzysztof Parzychowski tłumaczył, że budowa trzeciego mostu na Narwi jest konieczna.

„Jeden most w Ostrołęce jest remontowany, drugi ma ograniczenie nośności”

- ocenił. Dodał też, że dotacja na budowę przeprawy jest największą, o jaką dotychczas ubiegał się zarząd powiatu.

Planowana przeprawa na Narwi będzie łączyć podostrołęckie miejscowości Teodorowo w gminie Rzekuń i Łęg Przedmiejski w gminie Lelis. Most ma mieć 221 m długości i 12,9 szerokości. Będzie składał się z czterech przęseł podpartych na pięciu podporach. Na przeprawie mają powstać dwie jezdnie oraz ciąg pieszo rowerowy.

„Most będzie w najwyższej klasie nośności”

– zapewnił wicestarosta Krzysztof Parzychowski. Dodał, że budowę przeprawy „należy rozpatrywać z perspektywy planu budowy obwodnicy Ostrołęki”.

„Chcemy wpisać przeprawę w obwodnicę. Wtedy, jadąc z Warszawy w kierunku Łomży, będzie można ominąć Ostrołękę”

- ocenił.

Dodał też, że po rozbudowie sieci dróg powiatowych na terenie gmin Rzekuń i Troszyn, będzie możliwość włączenia ruchu w trasę Via Baltica poprzez węzły włączeniowe w Piskach lub Śniadowie.

Prace nad budową mostu mają zostać podzielone na trzy etapy. W pierwszym, który potrwa do połowy 2021 r., mają zostać wykonane m.in. inwentaryzacja przyrodnicza, raport oddziaływania na środowisko oraz dokumentacja do wydania decyzji środowiskowej. Drugi etap zakłada m.in. wydanie decyzji o budowie. Prace budowlane zaplanowano w etapie trzecim, który potrwa dwa lata – od 2022 r. do 2023 r.