Dzięki niej mapy, przewodniki i encyklopedie można zastąpić telefonem. Można sprawnie poruszać się po Małopolsce, poznawać historię, kulturę, tradycję i najwspanialsze zabytki regionu oraz najnowsze atrakcje, bo stale informujemy o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych i sportowych. 

– dodsł Urynowicz.

Osoby zainteresowane zwiedzaniem tematycznym, np. Szlakiem Architektury Drewnianej, Szlakiem I Wojny Światowej czy Szlakiem Zabytków Renesansowych, będą mogły uzyskać informacje i zaplanować podróż.

Dzięki temu każda, nawet najmniejsza miejscowość będzie mogła się cieszyć obecnością turystów i rozwijać.

– zaznaczył wicemarszałek Urynowicz. 

W 2018 r. Małopolskę odwiedziło prawie 16,8 mln turystów -  o 800 tys. więcej niż rok wcześniej. 3,5 mln pochodziło z zagranicy - najwięcej z Niemiec, Francji, Ukrainy i Wielkiej Brytanii oraz z Włoch. Goście wydali w regionie ponad 14 mld zł. Najchętniej odwiedzane miejsca w województwie to Kraków, Zakopane, Wieliczka, Oświęcim.

W popularyzacji nowej aplikacji oraz promocji Małopolski maja pomóc blogerzy Anna i Marcin Nowakowie.

Potencjał Małopolski, oprócz tak oczywistych miejsc jak Kraków czy Wieliczka, to szlaki kulinarne, punkty widokowe, zbiorniki wodne i doliny rzeczne, małe galicyjskie miasteczka. Naszym zdaniem kierunki zmian w turystyce to podróże tematyczne i samodzielne budowanie własnej podróży i do tego takie aplikacje są niezbędne. 

– powiedział Marcin Nowak.

Aplikacja mobilna VisitMałopolska została przygotowana przez Comarch w ośmiu wersjach językowych - m.in. angielskim, francuskim, hiszpańskim, rosyjskim, słowackim. Kosztowała kilka milionów złotych. Aby ją zainstalować, trzeba skorzystać ze sklepów internetowych Google, Windows i Play wpisując VisitMałopolska.