Elżbieta Wawrzynkiewicz, prezes zarządu WZM omówiła profil działalności spółki: od ponad 35 lat zakłady specjalizują się w obsługach ciężkich pojazdów wojskowych: gąsienicowych i kołowych: czołgach, bojowych wozach piechoty, kołowych transporterach opancerzonych, wozach artyleryjskich, wozach zabezpieczenia technicznego oraz obsługach silników i szybko wymiennych zespołów napędowych do wszelkich lądowych pojazdów wojskowych eksploatowanych przez Wojsko Polskie.

WZM posiada w swojej ofercie szereg pakietów modernizacyjnych, w tym propozycję modernizacji czołgu Leopard 2A5 wspólnie ze spółkami z Grupy Kapitałowej PGZ – PCO S.A. oraz ZM TARNÓW S.A. oraz projekt modernizacji bojowych wozów rozpoznawczych BWR-1D i BWR-1S.

Podczas wizyty w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych minister Mariusz Błaszczak rozmawiał również z pracownikami zakładów i zwiedził teren zakładu. WZM zatrudnia ponad 300 pracowników, w tym 60 inżynierów. Szef MON spotkał się z nimi w hali montażowej pojazdów bojowych, w hali centrum zespołów napędowych oraz w Centrum Serwisowo-Logistycznym Leopard 2, którego działalność uroczyście zainaugurowano 18 czerwca br. CSL jest przeznaczone do zabezpieczenia potrzeb Sił Zbrojnych RP we wszystkich obszarach niezbędnych do utrzymywania w pełnej sprawności technicznej czołgów Leopard 2A5.

W 2018 roku przychody WZM ze sprzedaży produktów wojskowych wyniosły 121 mln zł i były najwyższe w ciągu ostatnich lat (w 2017 – 91 mln, 2016 - 88 mln, 2015 – 50 mln, 2014 – 43,7 mln).