Z informacji wymienianych pomiędzy użytkownikami i zgłoszeń opisujących skalę problemu wynika, że użytkownicy wyżej wymienionych, jednych z największych na świecie i najpopularniejszych mediów społecznościowych oraz aplikacji i komunikatorów mogą mieć poważne trudności z wejściem na stronę, a nawet jeśli się to uda, wówczas pojawiają się problemy z poprawnym wczytywaniem zawartości, w tym przeważnie multimediów.

Awaria w znacznym stopniu uniemożliwia komunikację przez social media, co oznacza pozbawienie mediów społecznościowych jednej z ich podstawowych funkcji.

Internauci donoszą, że awaria Facebooka związana jest m.in z utrudnieniami przy logowaniu do serwisu i rejestracji. Użytkownicy zgłaszają również, że zarówno w wersji web, jak i w aplikacji nie publikują się nowe posty, zdjęcia czy filmy.

Poniżej wizualizacja skali awarii na przykładzie Facebooka:

[print screen downdetector.com]

 

A tak prezentuję się przebieg awarii na przykładzie Instagrama:


[print screen downdetector.com]


AKTUALIZACJA
Po kilku godzinach od pierwszych zgłoszeń dotyczących awarii, głos w tej sprawie zabrały władze Facebooka:
Niektórzy użytkownicy Facebooka w różnych częściach globu mieli w środę po południu trudności z umieszczaniem tam swych zdjęć i innych materiałów, co dotyczyło także platform Instagram i WhatsApp
- poinformował Facebook.

Zaznaczył jednocześnie, że intensywnie pracuje nad przywróceniem sytuacji do normy. Według śledzącego awarie w sieci portalu Downdetector.com, skargi na funkcjonowanie Instagramu złożyło ponad 14 tys. jego użytkowników, a w przypadku samego Facebooka i WhatsApp było to odpowiednio 7,5 tys. i 1,6 tys. Skargi nadsyłano głównie z Europy i z USA.

W trakcie jednego z naszych rutynowych przeglądów funkcjonowania systemu wywołaliśmy problem, utrudniający niektórym użytkownikom ładowanie lub wysyłanie zdjęć i filmów wideo.
- napisał w swym komunikacie Facebook. Zapewnił przy tym, że stara się przywrócić tak szybko jak to możliwe normalne działanie systemu.