- Pierwsze szyny zostaną położone jutro. Dzisiaj odbywają się prace przygotowawcze

 - powiedział Lipkin agencji BNS.

Litewskie Koleje zdemontowały 19-kilometrowy odcinek tej trasy, za co zapłaciły grzywnę w wysokości blisko 28 mln euro.

Vitras-S, które należy do estońskiej grupy Skinest Rail, wygrało przetarg na odbudowę torów. W marcu tego roku z LG została podpisana umowa o wartości 11,35 mln euro. Odcinek z Możejek do Renge ma być odbudowany do końca 2019 roku.

Od kiedy zdemontowano połączenie kolejowe Możejki-Renge Orlen Lietuva jest zmuszony do transportu swoich produktów na Łotwę i do Estonii dłuższą, liczącą 150 km trasą kolejową.

Komisja Europejska uznała to posunięcie za naruszenie zasad wolnej konkurencji i w październiku 2017 roku nałożyła na Koleje Litewskie karę pieniężną.