Walka z dopingiem i skuteczne przeciwdziałanie temu globalnemu problemowi jest jednym z filarów polityki MSiT. Chciałem pogratulować Polskiej Agencji Antydopingowej i jej partnerom tej akcji, pierwszej tego typu w Polsce na taką skalę. To kampania edukacyjna i społeczna, której zadaniem jest przybliżenie problematyki antydopingowej i edukacja szczególnie młodych ludzi jak wielkim problemem sportu jest doping”

– powiedział Witold Bańka podczas poniedziałkowej konferencji na Stadionie PGE Narodowym.

Ideą "Gramy Fair” jest walka ze zjawiskiem stosowania dopingu zarówno w sporcie zawodowym, jak i amatorskim oraz zwrócenie uwagi na konsekwencje zdrowotne i wizerunkowe. Celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie.

Chcemy chronić zdrowie zawodników w kontekście m.in. przyjmowania nieświadomego różnych substancji zabronionych. Ważnym aspektem jest podnoszenie świadomości, zależy nam aby sportowcy wyczynowi i amatorzy w Polsce byli +uzbrojeni+ w odpowiednią wiedzę nt. polityki antydopingowej"

- stwierdził dyrektor Polskiej Agencji Antydopingowej (POLADA) Michał Rynkowski.

Ambasadorami kampanii, której inicjatorem jest POLADA, zostali m.in. Luiza Złotkowska, Monika Pyrek, Angelika Cichocka, Jan Błachowicz, Michał Daszek i Arkadiusz Moryto.

Chodzi o uświadamianie czym jest doping, o pokazanie, że czysty sport jest piękny i to jest najważniejsze. Jeśli przekraczamy granice swojego organizmu to w prawidłowy sposób, bez dopingu

- podkreślił bramkarz piłkarskiej drużyny Legii Warszawa Arkadiusz Malarz, zaś reprezentacyjny piłkarz ręczny Arkadiusz Moryto dodał:

Nic tak nie ucieszy sportowca jak sukces wywalczony ciężką i rzetelną pracą, bo tylko dzięki niej można przenosić góry. Nie warto pomagać sobie różnymi używkami, wtedy nie jesteśmy w zgodzie ze sobą. Nie chcemy oszukiwać innych i siebie".