Obsługa techniczna samolotów Panavia Tornado ma kosztować 5.64 mld euro. Z kolei zaprojektowanie nowych części zamiennych do tych samolotów pochłonąć ma 1.62 mld euro. Z kolei 1.58 mld euro zostanie przeznaczonych na te części. 

W styczniu br. Niemcy zdecydowały się zastąpić starzejące się samoloty Panavia Tornado, które zaczęły wchodzić na służbę do sił powietrznych w 1983 r. myśliwcami F/A-18E/F bądź samolotami Eurofighter Typhoon. Samoloty te jednak nie posiadają certyfikacji niezbędnej do przenoszenia głowic nuklearnych w ramach zobowiązań Luftwaffe wobec NATO. Oznacza to że samoloty Tornado będą musiały być w służbie dopóki nowe myśliwce nie otrzymają niezbędnej certyfikacji, której przyznanie może potrwać nawet kilka lat. Dodatkowe fundusze na eksploatację samolotów Panavia Tornado są niezbędne ze względu na wynoszący zaledwie 40 proc. wskaźnik gotowości bojowej.