Minęły 3 lata i stało się bardzo dużo, jeżeli popatrzymy na kolejki do pewnych obszarów, na których się skupiliśmy, czy do endoprotez, czy do zaćmy, czy do rezonansu, czy do tomografii - tam widać ewidentne skracanie się kolejki. Druga rzecz, którą adresujemy do pacjentów, to jest informacja. Często jest tak, że to samo świadczenie, wizytę, operację można znacznie szybciej uzyskać w ośrodku, który jest 5-10 kilometrów od miejsca zamieszkania. Pacjent o tym nie wie. W związku z tym uruchomiliśmy infolinię NFZ, gdzie można się dowiedzieć, gdzie najszybciej można uzyskać poradę, ale również specyficznie w onkologii, w pilotażu sieci onkologicznych, uruchomiliśmy tzw. onkolinię i tam pacjent jest wręcz prowadzony za rękę w czasie diagnostyki.
- tłumaczy minister Szumowski.
 
[ZOBACZ CAŁĄ ROZMOWĘ Z MINISTREM ZDROWIA ŁUKASZEM SZUMOWSKIM]: