Jak podała Agencja, producent naturalnych kosmetyków Be Organic - firma Bella Farmacja - podpisał kontrakt na sprzedaż produktów z chińskim dystrybutorem Ruxun Industry Co. Marka będzie dystrybuowana w Chinach poprzez internetowe platformy sprzedaży międzynarodowej (tzw. model cross-border e-commerce).

"Dzięki takiemu sposobowi sprzedaży kosmetyki nie będą musiały przechodzić skomplikowanej procedury certyfikacji związanej z dopuszczeniem ich do sprzedaży w tradycyjnych sklepach"

– wyjaśnił szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju Andrzej Juchniewicz. Eksperci agencji uczestniczyli m.in. w procesie weryfikacji chińskiego kontrahenta oraz przy finalizacji negocjacji.

"Bella Farmacja to kolejny po Miraculum polski producent kosmetyków, którego marki debiutują w 2019 r. na chińskim rynku" - powiedział Juchniewicz. Podkreślił, że jest to wynik udanej kampanii promocyjnej podczas największych targów towarów importowanych China International Import Expo, jakie odbyły się jesienią 2018 r. w Szanghaju.

Ekspert zaznaczył, że polskim firmom sprzyja rosnący popyt na nowinki kosmetyczne w Państwie Środka. "W ostatnich latach zarówno wartość, jak i rozmiar rynku kosmetycznego w Chinach znacząco wzrosły. Kraj ten ma obecnie blisko 15,5 proc. udział w światowym rynku kosmetycznym to drugi wynik po Stanach Zjednoczonych" - wyjaśnił. Dodał, że według prognoz do 2023 r. wartość tego segmentu rynku sięgnie 430 mld juanów, czyli ponad 244 mld zł.

Juchniewicz zaznaczył, że szczególnym zainteresowaniem chińskich konsumentów cieszą się naturalne i organiczne wyroby kosmetyczne. "Wpływa na to rosnąca świadomość konsumencka i coraz wyższe wymagania tamtejszych odbiorców" – ocenił.