Przetarg na odbudowę tego szlaku kolejowego ważnego dla rafinerii Orlen Lietuva wygrała estońska grupa Skinest Rail. W czerwcu ubiegłego roku litewski rząd uznał jednak, że Skinest Rail nie spełnia kryteriów bezpieczeństwa narodowego. W tej sytuacji podpisanie umowy z Skinest Rail zostało zawieszone. Sprawa się przedłużała w oczekiwaniu na weryfikację komisji rządowej.

Podczas środowego posiedzenia rządu zweryfikowano listę obiektów, które są ważne dla bezpieczeństwa narodowego. Pozostały na niej tylko linie kolejowe na granicy z Białorusią i Rosją.

W 2008 roku Litwa zdemontowała 19 km połączenia kolejowego Możejki-Renge. Od tego czasu Orlen Lietuva jest zmuszony do transportu swoich produktów na Łotwę i do Estonii dłuższą, liczącą 150 km trasą kolejową. Komisja Europejska uznała to posunięcie za naruszenie zasad wolnej konkurencji i w październiku 2017 r. nałożyła na Koleje Litewskie karę pieniężną w kwocie blisko 28 mln euro.

Odcinek kolei z Możejek do Renge ma być odbudowany do końca 2019 roku. Prace mają kosztować około 10 mln euro.