„Prace na moście Lecha idą zgodnie z planem. Najdalej w styczniu przyszłego roku będzie on oddany do użytku. Skorzystają na tym wszyscy użytkownicy ruchu. Kierowcy uzyskają dodatkowy - trzeci - pas ruchu. Jest to ważne, gdyż most jest częścią II ramy komunikacyjnej. Przyjazne rozwiązania będą także dla pieszych i rowerzystów”

– podkreślił zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski.

Jak dodał, nowa konstrukcja zastąpi poprzednią, usuniętą ze względu na zły stan techniczny. Pochodziła ona z lat 50. XX wieku, kiedy północną część mostu wybudowano.

„Prace rozbiórkowe obejmujące: wyposażenie, płytę, konstrukcję stalową oraz podpory i fundamenty trwały 2,5 miesiąca i były prowadzone przy zachowaniu ruchu żeglownego na Warcie. W ramach robót budowlanych pod dnem rzeki w kanałach ułożono kable teletechniczne i energetyczne, wykonano komory szczelne pod nowe podpory, ściany szczelinowe, na których są posadowione, oraz większość podpór”

– podkreślił poznański magistrat.

Nowy most ma być trójprzęsłowy o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki. Projekt zakłada trzy pasy jezdni, ścieżkę rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m sześc. betonu, a także około 2,5 tys. ton stali. Zgodnie z umową, nowy most powinien być przejezdny na koniec stycznia 2020 roku. Zakończenie wszystkich prac budowlanych jest planowane na koniec czerwca 2020 roku.

Przebudowa mostu Lecha rozpoczęła się w drugiej połowie 2018 roku. Modernizacja przeprawy jest częścią zadania "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu". Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość inwestycji sięga 53 mln zł.