Istotne jest odpowiednie przygotowanie platform kolejowych – opuszczenie burt, odśnieżenie ich, jak również sprawdzenie stanu technicznego. Dopiero, gdy te czynności zostaną wykonane, pojazdy mogą zostać wprowadzane na podstawione wagony.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo żołnierzy, zarówno tych, którzy kierują pojazdami wjeżdżającymi na platformy kolejowe, jak również tych, którzy są oczami kierowców i wprowadzają ważące kilkadziesiąt ton pojazdy. Wzajemne zgranie oraz zaufanie to w tym przypadku podstawa. Liczą się także umiejętności nabyte podczas służby oraz skupienie, które pozwala na precyzyjne wykonywanie wszystkich czynności - czytamy na portalu 10. BKPanc.

Kilkugodzinne szkolenie na rampie kolejowej w Żaganiu było jednym z wielu elementów przygotowania do wyjazdu na nadmorski poligon. Żołnierze dywizjonu przeciwlotniczego już w marcu, jak co roku, przemieszczą się na północ Polski, aby móc realizować szkolenie programowe. Przeciwlotnicy podczas szkolenia w dzień, jak i w nocy, wykonają zadania ogniowe z pocisków wystrzelonych z przeciwlotniczych samobieżnych zestawów artyleryjsko – rakietowych ZSU 23-4 „Biała” czy przeciwlotniczych zestawów rakietowych „Grom” - podaje pancerna brygada.