Kontrakt ma zapewnić kontynuację produkcji odpalanego z powietrza wariantu pocisków LRASM, włączając w to pełen ciąg produkcyjny oraz wsparcie inżynieryjne. Jest to druga z szeregu oczekiwanych partii produkcyjnych, które zapewnią dostawy przeciwokrętowych pocisków następnej generacji Marynarce Wojennej i Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych.

Druga partia produkcyjna pozwoli zaopatrzyć w pociski przeciwokrętowe samoloty B-1B i F/A-18E/F, przywracając naszym żołnierzom kontrolę nad morzem — powiedział David Helsel, dyrektor ds. LRASM w dziale Missiles and Fire Control firmy Lockheed Martin

Pociski LRASM zostały zaprojektowane do wykrywania i niszczenia konkretnych celów w ramach grup okrętów, wykorzystując do tego  zaawansowane technologie zmniejszające uzależnienie od platform wywiadowczych, obserwacyjnych i zwiadowczych, połączeń sieciowych oraz nawigacji GPS w środowisku wojny elektronicznej. Pociski LRASM odegrają znaczną rolę w zapewnieniu dostępu wojska do operacji na otwartych morzach i oceanach, dzięki rozszerzonej zdolności do rozróżniania celów i przeprowadzania taktycznych ataków z większych odległości. 

LRASM to precyzyjnie kierowany, przeciwokrętowy pocisk dalekiego zasięgu oparty na niezwykle udanym taktycznym lotniczym pocisku manewrującym o obniżonej wykrywalności, przeznaczonym do zwalczania celów punktowych - Joint Air-to-Surface Standoff Missile - Extended Range (JASSM-ER). LRASM ostał zaprojektowany tak, aby sprostać potrzebom wojsk Marynarki Wojennej i Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych w trudnych warunkach. Wariant wystrzeliwany z powietrza zapewnia Marynarce Wojennej USA zdolność do podejmowania uprzedzających działań operacyjnych zgodnie z wymaganiami programu Increment I. Po niedawnym potwierdzeniu przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych osiągnięcia wczesnej zdolności operacyjnej (Early Operational Capability, EOC) dla samolotów bombowych B-1B, w roku 2019 działania będą się koncentrować na samolotach F/A-18E/F Super Hornet Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych.