Testy miały miejsce miesiąc po zaprezentowaniu śmigłowca na terenie zakładów należących do koncernu Sikorsky zlokalizowanych w West Palm Beach na Florydzie. Pierwszy lot ma zostać przeprowadzony w pierwszej połowie br.

SB-1 Defiant został zaprojektowany tak, aby mógł pokonywać większe dystanse oraz poruszać się szybciej niż obecnie używane śmigłowce dzięki wykorzystaniu podwójnego wirnika współosiowego i śmigła pchającego. Charakteryzować się ma również większą manewrowością oraz zdolnościami. Wersja uderzeniowa i transportowa jest w 85 proc. pokrewna, dzięki czemu zmniejszono koszty związane z utrzymaniem floty tych śmigłowców. 

SB-1 Defiant rywalizuje w ramach programu FVL ze zmiennowirnikowcem V-280 (Valor) firmy Bell Helicopters. Jedna z tych konstrukcji zastąpić ma obecnie używane przez wojsko amerykańskie wielozadaniowe śmigłowce Black Hawk. Pierwsze egzemplarze wejdą do służby około 2030 r.