Wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak podkreślił, że ta inwestycja to jeden z największych projektów realizowanych w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim (DUW).

- Zależy nam, by klienci, którzy przychodzą do urzędu, byli obsługiwani na jak najwyższym poziomie. Chodzi zarówno o obywateli polskich, jak i cudzoziemców, którzy starają się o legalizację swego pobytu i pracy w Polsce

 – powiedział Hreniak.

Dodał, że dzięki otwartej na parterze urzędu nowoczesnej sali o powierzchni ponad 600 mkw., w której uruchomiono 22 stanowiska do obsługi petentów, jakość obsługi z pewnością wzrośnie.

Dyrektor Wydziału Obywatelskiego i Cudzoziemców w DUW Anna Szewczyk poinformowała, że w poprzedniej sali urzędnicy dysponowali 12 stanowiskami obsługi. Obecnie będą wykorzystywane obie sale, a do obsługi klientów przyznano dodatkowo 11 etatów dla nowych pracowników biura obsługi.

- W zależności od pory roku i zainteresowania klientów będzie działać więcej lub mniej stanowisk obsługi. Od poniedziałku sprawy paszportowe będzie można załatwić w 15 okienkach. Latem w sezonie na pewno obsługa będzie liczniejsza

 – dodała Szewczyk.

Nową salę obsługi z 22 stanowiskami, wyposażoną w dyspensery do poboru biletów i w elektroniczne punkty informatyczne, zbudowano dzięki zadaszeniu patia w budynku DUW. Informacje na urządzeniach są przekazywane także po angielsku, rosyjsku i ukraińsku.

Szklany dach o wadze 60 ton przykrył powierzchnię wewnątrz budynku. Nowe wnętrze wyposażono w kamienną podłogę, wygodne miejsca obsługi i miejsca dla oczekujących, zamontowano również klimatyzację i ogrzewanie.

Inwestycja kosztowała 10 mln zł. Ponad 4,2 mln zł pozyskano z programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji.