W odpowiedzi na rosnące zagrożenie atakami DDoS, których ofiarami coraz częściej padają również liczne działające w Polsce przedsiębiorstwa, Netia kilka lat temu wprowadziła usługę chroniącą przed tego typu zagrożeniami, o nazwie Netia DDoS Protection.
 
Na przełomie listopada i grudnia br. pozyskaliśmy klienta nr. 100 na tę usługę. Wraz ze wzrostem ilości danych w internecie ataki DDoS stają się coraz częstszym zagrożeniem, dlatego spodziewamy się dalszego rozwoju tego segmentu usług i ciągłego wzrostu zainteresowania ze strony Klientów. O realności zagrożenia i skuteczności naszej usługi świadczy chociażby fakt, iż w ciągu roku ponad połowa użytkowników naszej usługi antyDDoS zostało zaatakowanych, jednak bardzo szybko te ataki zostały odparte
- wyjaśnia Rafał Bakalarz, Dyrektor Sprzedaży B2B ds. ICT w Netii.
 
Netia DDoS Protection jest jedną z zaawansowanych usług ICT z linii NetiaNext. Usługa obejmuje monitorowanie ruchu sieciowego kierowanego do sieci (serwerów) Klienta pod kątem prób ataków DDoS na udostępnione w internecie treści i usługi. W zależności od uzgodnionych procedur, po wykryciu ataku, szkodliwy ruch zostaje przekierowany do specjalnego Centrum Przeciwdziałania Atakom DDoS („Scrubbing Center”), działającego w ramach wewnętrznego centrum utrzymania sieci Grupy Netia. Po odfiltrowaniu ruchu z komputerów "zombie", pożądany ruch jest kierowany ponownie do serwerów Klienta. Rozwiązanie, które oferuje Netia bazuje na sprzęcie firmy Arbor Networks, jednego z wiodących dostawców systemów DDoS Protection na świecie.
 

DDoS (ang. Distributed Denial of Service) to atak na systemy komputerowe dostawców treści i usług internetowych, przeprowadzany równocześnie z wielu komputerów („zombie”), który jest niemożliwy do rozróżnienia przez klasyczne systemy zabezpieczeń od prawidłowego ruchu z innych komputerów. Taki atak o odpowiednio dużym natężeniu skutkuje całkowitym zablokowaniem funkcjonowania sieci danej instytucji.