- Sektor finansowy znalazł się w samym środku wiru cyfrowej rewolucji która ogarnęła świat. W szybkim tempie zmienia się sposób korzystania przez klientów z usług bankowych, a banki stoją dziś przed wyzwaniem transformacji cyfrowej. Rozwój nowych technologii pozwala bankom wzmacniać pozytywne doświadczenia klientów oraz oferować produkty jeszcze lepiej dopasowane do ich potrzeb. Filarem strategii PKO Banku Polskiego, który jest niekwestionowanym liderem sektora i liderem zmian technologicznych w polskiej bankowości, jest cyfryzacja. Dlatego HackYeah to dla nas naturalne miejsce, w którym chcemy zachęcać środowisko IT do wspólnego rozwiązywania wyzwań technologicznych – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Uczestnicy hackathonu mogli zmierzyć się m.in. z wyzwaniami otwartej bankowości. Na potrzeby zadania bank udostępnił szeroką, zanonimizowaną bazę danych nt. transakcji bankowych, umożliwia skorzystanie z bankowego API oraz oferuje pomoc ekspertów, zaangażowanych na co dzień w prace bankowej platformy rozwoju innowacji i nowych technologii „Let`s Fintech with PKO Bank Polski!”. Celem zadania było zbudowanie rozwiązania opartego na analizie i modelowaniu danych, które szerzej otworzy bank dla klientów oraz które pozwoli klientom lepiej zrozumieć ich sytuację finansową. Dane oraz API udostępnione na potrzeby zadania zostały przygotowane z myślą o developerach aplikacji oraz analitykach danych, którzy będą mogli skupić się na odkrywaniu wiedzy znajdującej się w transakcjach bankowych.

HackYeah to konkurs informatyczny (hackathon), który w weekend 24-25 listopada odbędzie się na terenie Global Expo w Warszawie. Tegoroczna edycja hackathonu ma szansę pobić rekord i stać się największym na świecie stacjonarnym hackathonem. W trakcie konkursu, zespoły programistów i innych kreatywnych uczestników spróbują stworzyć nieszablonowe, gotowe rozwiązania postawionych przed nimi problemów, będących jednocześnie zadaniami konkursowymi. Zwycięzcy mogą liczyć na atrakcyjne nagrody ufundowane przez partnerów wydarzenia.