Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, koszt wymiany torów na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom wyniesie około 17 mln zł. Do końca tego roku zaplanowano wymianę szyn w jednym z dwóch torów między Tunelem a Charsznicą.

W sumie zadania wykonywane na linii Tunel – Sosnowiec będą kosztować 190 mln zł. Inwestycje finansowane są z budżetu państwa.

PLK na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski realizują prace za 150 mln zł, a od strony Śląska za 40 mln zł na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Od sierpnia toczą się prace na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. W ramach inwestycji remontowana jest stacja Wolbrom, a także przystanki: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Poza przystankami wymieniane są tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Łącznie na trasie Tunel – Jaroszowiec Olkuski, PLK wymienią 39 km torów, sieć trakcyjną na długości 20 km, a także naprawią 22 obiekty inżynieryjne. Nowa infrastruktura pozwoli zwiększyć prędkość pociągów miejscami nawet z 40 do 120 km/h.

Według Szalachy inwestycje na linii nr 62 z Tunelu do Sosnowca pozwolą na dwukrotne przyspieszenie przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych pomiędzy Małopolską i Śląskiem. Podróżni zyskają wygodniejsze przystanki i stacje. Zwiększy się bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Wszystkie roboty mają zostać wykonane do końca 2020 r.

Przypomniała, że poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinku trasy, w latach 2016 – 2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. Na Śląsku wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – Dabrowa Górnicza Strzemieszyce.