Jak wyjaśniono w przesłanym komunikacie, na stacji Zduńska Wola trwa przebudowa peronów. Od czerwca rozebrano już trzy z czterech peronów. Modernizowany jest układ stacyjny. Zdemontowano tory nr 2 i 4. Trwa przekładanie poziemnych instalacji energetycznych i telekomunikacyjnych oraz przygotowanie nawierzchni pod nowe tory.

Po ukończeniu modernizacji perony na stacji będą wyższe, wyposażone w nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. W Zduńskiej Woli wygodne dojście do pociągów zapewni nowe przejście podziemne na wysokości dworca, które połączy obie strony stacji.

Równocześnie trwa wymiana jednego toru między Łaskiem a Zduńską Wolą. Na ok. 10 km odcinku zdemontowano szyny, podkłady i sieć trakcyjną. W stacji Łask od września rozpoczęła się rozbiórka toru nr 2. W rejonie przystanku Gajewniki postępuje wzmacnianie podtorza. Przebudowywane są wiadukty i przepusty. Od grudnia pociągi na odcinku Łask–Zduńska Wola pojadą po nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót ma nastąpić w kwietniu przyszłego roku.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Łódź Kaliska–Lublinek oraz Pabianice–Dobroń. W ostatniej fazie projektu planuje się prace na szlaku Lublinek–Pabianice. Według spółki inwestycja ma być zakończona w trzecim kwartale 2020 roku.

Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony, które zyskają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla niepełnosprawnych. Wygodne dojście do pozostałych przystanków zapewnią pochylnie.

Zdaniem spółki płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów podniesie poziom bezpieczeństwa podróży - 13 z nich zostanie wyposażone w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. W ramach inwestycji PLK wymienią również ponad 60 rozjazdów.

Na odcinku Łódź Kaliska–Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Bezpieczniejsze podróże ma zapewnić również komputerowy system sterowania ruchem.

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km na godz. Pozwoli to - według PKP PLK - na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Projekt "Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska–Zduńska Wola–Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego programu "Łącząc Europę".