Trudno przecenić wpływ, jaki Karol Śliwka wywarł na kształt kultury wizualnej polskiej codzienności. Jego niezwykle bogaty dorobek – znaki graficzne, plakaty, opakowania czy etykiety, na stałe wpisały się w kanon polskiego projektowania graficznego. W naszych wspomnieniach trwać będzie jako czarujący, pełen poczucia humoru i dystansu do siebie człowiek. Gościnny, szczery, serdeczny, z otwartym umysłem i „błyskiem w oku”. Takim dał się nam poznać.

– powiedziała Dorota Lewandowska z Muzeum Miasta Gdyni.

Zadebiutował w 1957 r. w ogólnopolskim konkursie na projekty graficzne opakowań papierosów. Otrzymał w nim pierwszą nagrodę za opakowanie papierosów „Syrena”. Pierwszy znak – Wydawnictw Naukowo-Technicznych – zaprojektował pięć lat później. Choć nie zdobył wówczas nagrody, to oficyna wybrała właśnie jego projekt.

Później projektował opakowania, znaczki pocztowe, okładki, plakaty i etykiety. W 1969 r. zdobył Złoty Medal na Ogólnopolskim Biennale Plakatu w Katowicach. Zwycięski projekt „Październik – miesiącem oszczędności” stał się pierwowzorem dla jednego z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce znaków – znaku PKO w formie literniczej skarbonki z wpadającą złotówką.

Śliwka stał się ekspertem w dziedzinie projektowania graficznego – zaprojektował ponad 400 znaków graficznych, które kształtowały i nadal kształtują kulturę wizualną polskiej codzienności. Jego prace do dziś funkcjonują w przestrzeni publicznej, a twórczość inspiruje kolejne pokolenie grafików.

W prestiżowej publikacji „Logo Modernism” Jensa Muellera i Juliusa Wiedemanna, wydanej w 2015 r., Śliwka znalazł się wśród ośmiu najwybitniejszych twórców znaków graficznych na świecie.