- Dobra strategia, ciągłe doskonalenie taktyki i celne podania przynoszą efekty. Dynamicznie rośnie liczba klientów korzystających z naszych usług, co przekłada się na wzrost skali biznesu i zwiększanie wyniku na działalności biznesowej. Korzystnie na wynik wpływa też wysoka dyscyplina kosztowa. Dzięki ostrożnemu podejściu do ryzyka spełniliśmy wymogi kapitałowe  sektorowego arbitra i wypłaciliśmy akcjonariuszom 688 mln zł dywidendy

-  powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Ale sukcesy banku to nie tylko zysk finansowy. To także udogodnienia dla klientów. PKO Bank Polski w pierwszej połowie 2018 roku wydał ponad 8,6 mln kart (7 proc. więcej niż przed rokiem), do tego obsługuje o 4,1 proc. więcej rachunków. Nowością jest także umożliwienie posiadaczom kart płatniczych korzystania z usługi Garmin Pay. Mając zegarek typu smartwatch, wyposażony w tę funkcję, klienci indywidualni banku mogą płacić zbliżeniowo wykorzystując swoją kartę płatniczą.

Klienci PKO BP i Inteligo chętnie korzystają z mobilności banku. Z aplikacji korzysta 2,6 mln klientów, co oznacza wzrost aż o 78 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dokonano już 100 milionów płatności mobilnych. Zadowolenie użytkowników z IKO przełożyło się na tytuł najlepszej na świecie bankowej aplikacji mobilnej według brytyjskiego Retail Banker International.

Bardzo ważną opcją dla klientów jest też internetowy kantor wymiany walut, działający od stycznia tego roku. Do kantoru zalogowało się już 35 tys. klientów, którzy za jego pośrednictwem wykonali ponad 200 tys. transakcji na łączną kwotę ponad 1 mld zł. Kantor internetowy daje możliwość zawierania transakcji dla 28 par walutowych.

Warto dodać, że w drugim kwartale 2018 r. PKO Bank Polski podpisał umowę na obsługę budżetu województwa małopolskiego i podległych jednostek organizacyjnych. Bank umocnił dzięki temu swoją pozycję niekwestionowanego lidera w zakresie usług dla jednostek samorządu terytorialnego – swoją obsługą obejmuje ponad połowę województw i miast wojewódzkich. Bank konsekwentnie utrzymuje także pozycję w segmencie finansowania korporacyjnego. W ostatnim kwartale konsorcjum banków, z PKO Bankiem Polskim jako liderem i agentem, podpisało umowę z Grupą Azoty, zwiększając kwotę kredytu udzielonego w 2015 roku z 1,5 mld zł do 3 mld zł, przy udziale PKO Banku Polskiego za poziomie 1,05 mld zł. Kredyt umożliwi Grupie Azoty finansowanie ogólnych potrzeb korporacyjnych, w tym m.in. realizację strategii i programu inwestycyjnego do 2026 roku.