Zamówienie realizowane jest w ramach większego kontraktu z grudnia 2017 r. na modernizację 435 czołgów M1A1 Abrams do standardu SEPv3. Prace mają być realizowane w Scranton (Pensylwanii) oraz Tallahassee (Floryda) oraz w Limie (Ohio). M1A1 Abrams SEPv3 ma zostać fundamentem, na którym oprą się plany modernizacji kolejnych czołgów i implementowanie najnowszych rozwiązań technologicznych które zostaną uznane za istotne przez US Army. 

Wersja SEPv3 zastąpić ma M1A2 SEPv2, które były w produkcji od 2005 roku. W 2011 roku zdecydowano się na rozpoczęcie prac nad obecną wersją, dzięki której możliwa będzie implementacja najnowszych rozwiązań technologicznych. Wersja SEPv3 ma znacznie wydajniejszy system napędowy od poprzednich Abramsów. W czołgu tym zamontowano ponadto zdalnie sterowany system uzbrojenia CROWS, który może wykorzystywać nowe rodzaje amunicji, w tym pociski podkalibrowe nowej generacji typu M829E4. W tej wersji znalazły się również zmodernizowane systemy obserwacyjno – celownicze. Usprawniono systemy komunikacji i łączności, które umożliwią przekazywanie informacji w ramach BCT za sprawą integracji Government Furnished Equipment (GFE) i Joint Tactical Radio System (JTRS). Zwiększono ponadto odporność na wybuchy improwizowanych ładunków wybuchowych oraz ostrzał z broni przeciwpancernej, dzięki zamontowaniu pancerza Next Evolutionary Armor (NEA). Znalazł się tam również system Duke V3 do zakłócania IED. Za sprawą wprowadzenia Vehicle Health Management System oraz Line Replaceable Modules (LRMs) ułatwiono znacząco serwis czołgów. Dodano również pomocniczą jednostkę zasilającą (Auxiliary Power Unit) do zasilenia elektroniki. Zamontowano również nowy system przeciwpożarowy (AFES).