- Publikując wpisy, zdjęcia i materiały wideo, np. ze szczególnych w roku liturgii, odbywających się w czasie Triduum Paschalnego i Wielkanocy, możemy dzielić się z innymi przeżywaniem naszej wiary w zmartwychwstanie Jezusa, czyli najważniejszym przesłaniem chrześcijaństwa, z którego wypływa nasz optymizm, radość i nadzieja

 – powiedział ks. Rytel-Andrianik.

Dodał jednocześnie, że poprzez publikacje w mediach społecznościowych tworzymy również pewien rodzaj wspólnoty internautów.

- W ten sposób umożliwiamy w jakiś sposób uczestnictwo w wydarzeniach Triduum Paschalnego tym, którzy z różnych przyczyn nie mogą być w kościołach osobiście, możemy łączyć się duchowo i wzajemnie prosić o modlitwę

 – podkreślił rzecznik KEP.

Jak mówi ks. Rytel-Andrianik, Kościół katolicki w Polsce nie ignoruje współczesnego narzędzia ewangelizacji, jakim są media społecznościowe.

- Dają one szansę dotarcia w czasie rzeczywistym z przesłaniem płynącym z Ewangelii, do milionów ludzi na całym świecie. Zachęceni słowami papieża Franciszka chcemy budować pozytywny przekaz, nie oznacza to, że ma być on wygładzony i odrealniony od rzeczywistości, ale musi nieść pokój i nadzieję. Taki jest też podstawowy sens Świąt Wielkanocnych

 – wskazał rzecznik KEP.