Zespoły projektowe przez trzy miesiące pracowały pod okiem mentorów, mierząc się z realnymi wyzwaniami biznesowymi jednej z największych polskich firm. W efekcie Poczta Polska zyskała 11 pomysłów pozwalających na optymalizację procesu dostarczania usług.

- Rozwiązania proponowane przez start-upy musiały spełniać szereg naszych oczekiwań, z czego trzy były szczególnie ważne: zgodność ze strategią Poczty, wsparcie naszych pracowników oraz pomoc w zaspokajaniu potrzeb naszych klientów. Wszystkie te założenia udało się zrealizować. Z ciekawością i satysfakcją przyglądam się efektom pracy młodych zespołów. Poczta to firma otwarta na nowoczesne technologie, dlatego po etapie dalszych analiz będziemy chcieli zaimplementować najlepsze rozwiązania w różnych komórkach naszego przedsiębiorstwa – wyjaśnia Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.


Poczta postawiła w tej turze programu na projekty związane z elektromobilnością. Rozpoczęły się prace nad pojazdami elektrycznymi - samochodem, oraz testy skuterów i trójkołowców,  jak też opracowanie autonomicznego robota transportującego wózki z przesyłkami.
 
Spółki biorące udział w „Gamma Rebels powered by Poczta Polska” przygotowały również oprogramowanie do planowania tras – optymalizacji miejskich połączeń logistycznych, oraz narzędzie wspierające ekonomiczny styl jazdy. Nie zabrakło też rozwiązań wspierających rozwój Poczty w internecie, takich jak portal społecznościowy, portal sprzedażowy oraz aplikacje mobilne.

- Zarówno pierwsza jak i druga tura programu okazały się sukcesami. Trafiły do nas bardzo ciekawe i różnorodne projekty, które pokazują, jak wielka jest kreatywność polskich przedsiębiorców, gdy zapewni się im odpowiednie wsparcie i pomoże w znalezieniu funduszy na start. Poczta Polska będzie dalej rozwijać pomysły, które zostaną najlepiej ocenione i w największym stopniu przełożą się na zwiększanie przewagi konkurencyjnej firmy –  tłumaczy Krzysztof Górski, dyrektor Biura Strategii, Rozwoju i Współpracy Międzynarodowej.

 
„GammaRebels powered by Poczta Polska” jest jednym z 10 programów akceleracyjnych wspieranych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach rządowego programu Start in Poland. Celem inicjatywy jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji, w tym spółek Skarbu Państwa.
 
 
Projekty, które były realizowane w ramach II „GammaRebels powered by Poczta Polska”:
 
Liveact.me – platforma do realizacji interaktywnych transmisji live do social mediów lub bezpośrednio na strony www i aplikacje mobilne do wykorzystania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
 
Drivecloud – rozwiązanie oparte o chmurę DriveCloud pozwala na zmniejszenie kosztów transportu nawet o 20% poprzez optymalizację procesów logistycznych,
 
United Robots – robot poruszający się autonomicznie w środowisku produkcyjnym oraz w przestrzeniach publicznych,
 
Jeden Ślad – elektryczny trójkołowy pojazd wyposażony w wymienne pakiety baterii i przystosowany do transportu i dostaw przesyłek (paczek, listów i przekazów pieniężnych),
 
Bohr Technology – platforma umożliwiająca rozwiązanie na komputerze kwantowym problemów optymalizacji kombinatorycznej w takich obszarach jak logistyka, dostawy, energetyka, połączenia lotnicze, procesy pracy,
 
Praca bez Barier – aktywizacja zawodowa i komunikacja niesłyszących na podstawie systemu rekrutacji
i podnoszenia kompetencji,
 
Anzonia – narzędzie przeznaczone na platformy mobilne będące pomostem między komunikatami marketingowymi, a usługami mobilnymi, działające na systemach operacyjnych iOS oraz Android,
 
Invipay – usługa dla firm eliminująca problem zatorów płatniczych,
 
Play Holding – innowacyjny, lekki i atrakcyjny cenowo elektryczny samochód dostawczy, oparty na konstrukcji kompozytowej,
 
Veritas – portal społecznościowo–biznesowy adresowany do osób o zbliżonych, tradycyjnych wartościach z elementami marketplace, pozwalający na wymianę kontaktów, usług i produktów,
 
Ulan
– platforma wspierająca sprzedaż i promocję firm w Internecie wraz z integracją z portalami sprzedażowymi.