Podczas Kongresu 590 redaktor naczelny „GPC” Tomasz Sakiewicz rozmawiał z przedstawicielami Poczty Polskiej o nowych funkcjonalnościach tej spółki skarbu państwa.

– Poczta Polska to instytucja świadcząca szeroką gamę usług, korzystająca z wielkiej sieci placówek. Nasza spółka cieszy się największym zaufaniem publicznym. A usługi finansowe takiego zaufania wymagają. Bank Pocztowy, choć został założony ponad dwadzieścia lat temu, istotną rolę zaczął odgrywać w ostatnich latach

– mówi Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes Banku Pocztowego. 

– Płatności rachunków, ale też założenie konta czy wzięcie kredytu jest już na poczcie możliwe. Pracujemy też nad nowymi usługami

– zapewnia Paweł Kopeć, dyrektor pionu sprzedaży Poczty Polskiej. I dodaje:

 – Powołana została spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe, odpowiadająca za: neo-kartkę, neo-list, usługi hybrydowe oraz platformę Envelo, która ma integrować instytucje państwowe z obywatelem. 

– Mamy świadomość, że rynek tradycyjnych usług listowych powoli zacznie zanikać, dlatego tworzymy rynek cyfrowy – mówi Paweł Kopeć. 

Jednocześnie pocztowcy uspokajają, że listonosze nie znikną, ale będą się zajmować dostarczaniem głównie paczek. Ich nową aktywnością będzie sprzedaż usług finansowych. – Kontakt poczta–obywatel będzie nadal istniał – dopowiada prezes Kuraszkiewicz.

Przeciętny Kowalski opłaca też na poczcie rachunki. Czy to można uprościć?

– Poczta Polska ma na to sposób: Envelo-Bank z modułem opłacania faktur. Służy do tego kalendarz faktur, który je integruje, przekazuje klientowi i pomaga regulować płatności

– dodaje Robert Kuraszkiewicz.  

Prezes Kuraszkiewicz zapewnia, że Poczta Polska będzie oferować coraz to nowsze usługi, atrakcyjne dla cyfrowego społeczeństwa. Jako przykład podaje wpłatę ekspres, czyli przelew dokonywany na poczcie i księgowany natychmiast na rachunku docelowym. 

Dyrektor Kopeć zachwala zaś internetowy kantor, oferujący możliwość wymiany walut bez konieczności posiadania konta w Banku Pocztowym. Rewolucyjnym rozwiązaniem jest też możliwość zamówienia korespondencji w wersji elektronicznej (wersja papierowa podlega skanowaniu i jest wysyłana na skrzynkę elektroniczną). Przedstawiciele PP zwracają też uwagę na możliwości Profilu Zaufanego, który jest obsługiwany przez platformę Envelo. 

– Poczta Polska jest w stanie dostarczyć wszystko: paczkę, pieniądze, rachunek, e-mail, wspiera też programy 500+ i Mieszkanie+

– mówi dyrektor Paweł Kopeć. 

– Prowadzimy też usługi, choćby mikrofaktoring, dla małych i średnich przedsiębiorstw Polski regionalnej

– dodaje prezes Robert Kuraszkiewicz.  

Czy Polacy wiedzą o wszystkich możliwościach Poczty Polskiej? – Większość naszej oferty to nowości – przyznaje prezes Kuraszkiewicz. 


Artykuł powstał we współpracy z Pocztą Polską