Towarzystwo Dziennikarskie ubolewa, że ujawniono instrukcję szefa Ringier Axel Springer Media do pracowników redakcji należących do koncernu. Nawet wystosowali list otwarty z przeprosinami. "Gazeta Polska Codziennie" postanowiła ułatwić im zadanie w przyszłości i uruchamia specjalną akcję. Szczegóły we wtorkowym numerze "GPC".

Jak informowaliśmy na portalu niezalezna.pl "Towarzystwo Dziennikarskie, na którego czele stoi Seweryn Blumsztajn z "Gazety Wyborczej", przeprasza Niemców za... okładkę „Gazety Polskiej”. A także za krytykę w Polsce bezczelnego listu Niemca z Axel Springer, który sugerował wydawanym przez ten koncern w Polsce pismom chwalenie Donalda Tuska".

CZYTAJ WIĘCEJ: Towarzystwo Dziennikarskie płaszczy się przed Niemcami. Za okładkę "GP"

- Stanowczo chciałem poszerzyć te przeprosiny i przeprosić Niemców za mojego dziadka, który działał w nielegalnych strukturach Armii Krajowej, za co został ukarany w Oświęcimiu  i za ojca, który zbrojnie naruszał porządek III Rzeszy, w czasie Powstania Warszawskiego, czym na pewno utrudnił działalność tego systemu - stwierdził Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej"

A na twitterze dodał:



Towarzystwo Dziennikarskie założone zostało m.in. przez Seweryna Blumsztajna, Teresę Torańską, Jana Ordyńskiego i Jacka Żakowskiego. W Sądzie Koleżeńskim Towarzystwa zasiada m.in. Renata Kim z wydawanego przez Niemców "Newsweeka".

To dla nich przeznaczona jest najnowsze akcja "Gazety Polskiej Codziennie" - więcej informacji na ten temat we wtorkowym numerze...