Na całym świecie rośnie popularność tzw. "cyfrowego poniedziałku". W dniu tym zauważyć można zwiększoną sprzedaż w sklepach internetowych Europy Zachodniej, Japonii oraz Ameryki Południowej.

Weekendowe wyprawy do sklepów to także okazja do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi. jednak czasami "Czarny Piątek" i polowanie na zakupy w sklepach stacjonarnych kończy się tragicznie.

W tym roku w USA zanotowano 12 zgonów i 117 rannych. Cybernetyczny poniedziałek umożliwia spokojne zakupy w domowym zaciszu, bez narażania się na walkę o produkty w promocyjnych cenach.

Z roku na rok rosną dochody sprzedawców. W 2006 Amerykanie wydali  w poniedziałek po "Święcie Dziękczynienia"  610 mln dolarów, w 2010 1,4 mld, natomiast w 2013 było to już ponad 2 miliardy dolarów.

Największe promocje dotyczą sprzętu elektronicznego, którego oferta co roku zwiększa. Wiele firm oferuje darmową przesyłkę, jeśli zakupi się towar za kwotę powyżej 50 dolarów.

W tym roku sezon świąteczny będzie o 6 dni krótszy, dlatego Amerykanie zaczęli zakupy wcześniej. W miniony weekend w USA, zakupów dokonało ponad 100 milionów konsumentów.