Ze względu na rosnącą liczbę samochodów oraz coraz intensywniejsze prace w kierunku w pełni autonomicznego sterowania pojazdami przy pomocy inteligentnych systemów sterowania ruchem drogowym, poprawa bezpieczeństwa na drodze, staje się coraz bardziej potrzebna. LTE-Vehicle-to-anything (V2X) Huawei to nowe rozwiązanie w obszarze bezpośredniej komunikacji w ruchu drogowym, w tym komunikacji pojazd-pojazd, pojazd-infrastruktura lub pojazd-sieć. Jest ono uznawane na arenie międzynarodowej za podstawowy warunek rozwoju autonomicznego ruchu drogowego oraz bazę do przyszłego wykorzystania 5G.  
 
Rozszerzenie o LTE (Long-Term Evolution) umożliwia bezpośrednią wymianę danych dotyczących ruchu drogowego, bez konieczności przesyłania informacji przez rdzeń sieci, jak miało to miejsce w przypadku standardu 3G. Pojazdy podłączone do Internetu mogą teraz jeszcze szybciej dzielić się dokładnymi informacjami z otaczającymi je samochodami, na przykład o położeniu i prędkości innego obiektu. Współpraca pomiędzy Fraunhofer Institute for Open Communication Systems i Huawei zakłada wspólne testowanie produktów opartych o LTE-V2X przeznaczonych do cyfryzacji przydrożnej infrastruktury.

Cieszymy się, że oprócz WLAN-V2X, dostępna jest już nowa technologia oparta na LTE, a jej potencjał może po raz pierwszy zostać zademonstrowany w środowisku miejskim na obszarze testowym.
- mówi dr Michael Lemke, starszy dyrektor ds. technologii w Huawei Niemcy.
 
Opierając się na wieloletnich pracach europejskiej organizacji normalizacyjnej ETSI nad normą WLAN-V2X, następujące przypadki zastosowania dostępnej na rynku technologii transmisji LTE-V2X zostaną wykorzystane na obszarze testowym, który będzie uwzględniał różne scenariusze zdarzeń. Będzie to m.in. ostrzeganie o zagrożeniu, np. związanym z pracami drogowymi lub awarią innego pojazdu, elektroniczne sygnalizowanie konieczności hamowania (hamowanie awaryjne) oraz prędkości zalecane przez system sygnalizacji świetlnej.
 
Cyfryzacja infrastruktury drogowej i pojazdów staje się filarem w budowie bezpiecznego ruchu drogowego. Dlatego też doceniamy możliwość bycia jednym z pierwszych, którzy komercyjnie wykorzystują produkty LTE-V2X w Niemczech.
- tłumaczy dr Ilja Radusch, dyrektor jednostki biznesowej Smart Mobility w Fraunhofer FOKUS.