Systemy intranetowe stanowią kompleksowe wsparcie dla organizacji, bez względu na wielkość czy branżę, w której funkcjonują. Na przestrzeni lat ukuł się mit, że są rozwiązaniem przydatnym jedynie dla dużych korporacji. Paradoksalnie, w mniejszych firmach intranet może efektywniej usprawnić pracę i redukować koszty. Wraz z rozwojem technologii rozwiązanie to coraz skuteczniej podnosi efektywność biznesów, które je świadomie wykorzystują.

Brak wiedzy na temat implementacji, jej rzeczywistych kosztów, czy korzyści z posiadania odpowiednio zaprojektowanego intranetu to główne powody, dla których wciąż stosunkowo niewiele przedsiębiorstw wykorzystuje to narzędzie. Powyższe czynniki oraz potrzeba rynku w zakresie poszerzenia wiedzy popartej praktycznymi przykładami, były impulsem do stworzenia publikacji „Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji”.

W codziennej pracy staramy się budować optymalne kosztowo i funkcjonalnie systemy, które usprawniają działanie organizacji. Z naszego nastawienia na doradztwo wynika także chęć do dzielenia się wiedzą. Jednym z jej efektów jest między innymi ta publikacja. Chcemy, by dzięki niej czytelnicy wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w platformach intranetowych.
- podsumowuje Urszula Kandefer, ekspert ds. systemów komunikacji wewnętrznej.

Praktyczne porady w zakresie projektowania i wdrażania intranetów stanowią cenne wskazówki, które mogą wspomóc organizacje planujące wdrożenie systemu. Są one także bogatą bazą wiedzy dla instytucji planujących rozbudowę już posiadanych platform.

Interesującym uzupełnieniem tej wiedzy eksperckiej są wyniki badań, które przeprowadziliśmy wspólnie z Ideo. Wskazują kierunek, w jakim zapewne na przestrzeni najbliższych lat będą rozwijały się intranety.
- podsumowuje Grzegorz Mazurek, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, współautor publikacji.