Jak tłumaczył poznański magistrat, nowa trasa turystyczna miałaby nawiązywać do motywu pracy organicznej.

Pozwoli wyeksponować miejsca związane z rozwojem przemysłowym XIX-wiecznego Poznania. Szlak prowadzić będzie przez historyczne dzielnice miasta. Na jego trasie pojawiają się głównie obiekty poprzemysłowe, takie jak: Modena, dawna zajezdnia MPK, Stary Browar, Gazownia, Rzeźnia czy Elektrociepłownia Garbary.

– napisało biuro prasowe poznańskiego urzędu miasta.

Przebieg szlaku ma ponadto wzmocnić i wyeksponować rangę poznańskich rynków: Jeżyckiego, Łazarskiego, Wildeckiego i Bernardyńskiego. Dodatkowo, ma ożywić ulice: Kraszewskiego, Głogowską, Górna Wilda i Garbary.

Aby móc w pełni zrealizować planowaną trasę, zachowując jej ciągłość, niezbędna jest realizacja zielonej kładki nad torami kolejowymi, łączącej Wildę i Łazarz. Takie rozwiązanie zaproponowane zostało w projekcie nowej dzielnicy Wolne Tory.

– dodał magistrat.

Długość nowego traktu wyniesie ok. 8 kilometrów. Atrakcją szlaku mogłaby stać się również m.in. dawna hala napraw parowozów o konstrukcji nitowej, która znajduje się na terenie Wolnych Torów. Magistrat przypomniał, że podczas procesu projektowego, jednym z pomysłów na zaadaptowanie tego budynku pod nową funkcję było stworzenie w jej wnętrzu muzeum nauki i techniki NIT.