- Wszystko wskazuje na to, że w następnej dekadzie pojazdy autonomiczne głęboko odmienią ludzkie życie, a motorem tej zmiany będą innowacje. Autonomiczny samochód musi gromadzić i przetwarzać ogromne ilości danych z czujników, aby wspierać podejmowanie decyzji dotyczących kierowania pojazdem. Autonomiczny samochód dosłownie jest mobilnym centrum danych. Jednak dla liczącej sto lat branży motoryzacyjnej, podobnie jak dla branży ICT, autonomiczne kierowanie pojazdem nie jest łatwym zadaniem. Wymaga bardzo złożonego systemu inżynieryjnego, który obejmuje niskopoziomowe układy scalone, platformę, pokładowy system operacyjny oraz wysokopoziomowy szkielet programistyczny do wykonywania algorytmów. Huawei chce być katalizatorem zmiany i zamierza współpracować z klientami z branży motoryzacyjnej, aby szybciej urzeczywistnić wizję autonomicznych pojazdów poprzez ciągłe wprowadzanie innowacji – powiedział Joy Huang, wiceprezes ds. linii produktów IT w Huawei.

Przy okazji konferencji firma Huawei razem z Audi zaprezentowała prototyp Audi Q7, ze zintegrowanym systemem MDC do autonomicznej jazdy w środowisku miejskim. Pokazany w Szanghaju samochód to rezultat bliskiej kooperacji obu firm. Wcześniej, 10 lipca 2018 r., Huawei i Audi podpisali w Berlinie memorandum w sprawie strategicznej współpracy, mającej na celu rozwój inteligentnych pojazdów.

Rozwiązanie MDC przedstawione na konferencji to Huawei MDC 600. W porównaniu z bieżącymi platformami obliczeniowymi do pojazdów autonomicznych, Huawei MDC oferuje następujące korzyści:

Rozwiązanie działa na procesorach Huawei Ascend, wykonując nawet 352 bilionów operacji na sekundę (TOPS) i spełniając wymagania czwartego poziomu (L4) automatycznego kierowania pojazdem. Wysoka moc obliczeniowa oznacza, że można do niego podłączyć więcej zewnętrznych czujników (takich jak kamery, radary o milimetrowej długości fali, radary laserowe i GPS) oraz przetwarzać strumienie danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu autonomiczny pojazd będzie działał szybciej, bezpieczniej i bardziej niezawodnie, lepiej radząc sobie ze skomplikowanymi sytuacjami na drodze.  

Urządzenie działa stabilnie w temperaturach otoczenia od -40°C do +85°C, przez co jest odporne na trudne warunki panujące w pojazdach. Jest zgodne z motoryzacyjnymi standardami niezawodności i bezpieczeństwa funkcjonalnego, takimi jak poziom ASIL D normy ISO 26262.

Bazowa platforma sprzętowa działa pod kontrolą systemu operacyjnego ROS (robot operating system), a sprzęt i oprogramowanie są ściśle zintegrowane i dostrojone tak, aby opóźnienia szeregowania procesów w jądrze wynosiły mniej niż 10 μs, a opóźnienia komunikacji między węzłami nie przekraczały 1 ms. Łącznie oznacza to opóźnienia niższe niż 200 ms podczas kierowania autonomicznego, znacznie mniejsze, niż typowe w branży wartości rzędu 400-500 ms. Przekłada się to na bezpieczniejszą jazdę pojazdem autonomicznym.