To właśnie dzięki profesjonalnej kadrze udało się PGNiG zaistnieć na wielu rynkach. – Badamy złoża i prowadzimy wydobycie w wielu krajach, w Europie Północnej, Afryce, Ameryce Południowej i Azji. Staliśmy się tam uznaną marką dzięki wiedzy i doświadczeniu naszych pracowników – stwierdził Woźniak.

Krajem, w którym szczególnie ceniona jest działalność PGNiG, jest Norwegia. – Na tym rynku wyrobiliśmy sobie taką markę, że jako pierwsza polska spółka wykonamy odwiert na Morzu Norweskim w roli operatora. Mocną pozycję mamy też m.in. na Ukrainie, gdzie ostatnio rozpoczęliśmy dostawy gazu, stając się jednym z największych jego dostawców. Dobrze radzimy sobie też na bardzo konkurencyjnym rynku niemieckim, nasza spółka jest też znanym i cenionym partnerem dla kontrahentów z USA i innych krajów – poinformował Woźniak.

Dobrze znany w wielu krajach jest też nasz największy koncern paliwowy PKN Orlen. – Orlen ma ok. tysiąca stacji na trzech rynkach, poza tym jesteśmy zaangażowani kapitałowo w Europie i Ameryce Północnej, a swoimi produktami handlujemy w 90 krajach na świecie. Dla nas wizerunek polskich firm i Polski jest bardzo ważny, dlatego dużą wagę przykładamy do tego, żeby na zagranicznych rynkach być dobrym pracodawcą. Staramy się też działając na obcych rynkach włączać się w różne lokalne inicjatywy – powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen.

Tradycyjnym ambasadorem Polski jest nasz narodowy przewoźnik PLL LOT, który swoją reputację buduje m. in. poprzez zakup nowych samolotów i wysoki poziom obsługi pasażerów. – Promocji Polski sprzyja również uruchamianie nowych połączeń, m.in. do USA czy Azji – stwierdził Michał Fijoł, wiceprezes PLL LOT. 

Relacja powstała przy współpracy z organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy