Dzięki darmowej usłudze Apple Pay posiadacze iPhone’ów mogą szybko i bezpiecznie płacić za zakupy. To rewolucja w finansach, którą w Polsce zdecydowało się wprowadzić zaledwie kilka banków – wśród nich jest Alior Bank.

Popularność smartfonów rośnie lawinowo. Tylko w ciągu 2017 roku w Polsce sprzedano ich prawie 9 milionów – wynika z danych firmy badawczej IDC. W tej chwili korzysta z nich ponad połowa Polaków, którzy mają telefony komórkowe. Co dziesiąty z nich ma z kolei iPhone’a. I właśnie z myślą o takich klientach wprowadzono usługę Apple Pay, czyli prosty sposób płacenia telefonem.

– Bardzo się cieszę, że wspólnie z Apple i naszymi partnerami z sektora bankowego możemy dziś zaoferować posiadaczom kart Mastercard innowacyjną usługę Apple Pay – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Wystarczy na iPhone’ach, iPadach albo komputerach Mac otworzyć aplikację „Wallet”, instalowaną automatycznie z systemem iOS, i dodać  kartę banku, który oferuje usługę Apple Pay. Nic to nie kosztuje, bo korzystanie z samego Apple Pay jest całkowicie darmowe.  

– Numer karty, którą posługuje się klient nie jest udostępniany sklepowi. Sklep widzi jedynie unikalny numer konta urządzenia, z którego klient dokonuje płatności – wyjaśnia Miłosz Horodyski, dyrektor departamentu marketingu i PR Alior Banku mającego już w swej ofercie Apple Pay. – Wszystko jest szyfrowane i dzięki temu absolutnie bezpieczne za sprawą zaawansowanej technologii wykorzystywanej przez Alior Bank – podkreśla.

Ogromną zaletą Apple Pay jest to, że przy płaceniu iPhone’em czy Apple Watchem, nie trzeba używać kodu PIN jak przy standardowych płatnościach dokonywanych zbliżeniowo kartą. Transakcje powyżej dokonywane przez Apple Pay zatwierdzane są odciskiem palca lub za pomocą systemu rozpoznawania twarzy.

– Pionierskie rozwiązania technologiczne, m.in. sztuczna inteligencja i biometria testowane i wdrażane są już od dawna przez Alior Bank. Nasi klienci z niecierpliwością zatem oczekiwali na usługę Apple Pay – mówi Miłosz Horodyski z Alior Banku.

– Polska znajduje się w czołówce, jeśli chodzi o rozwój technologii zbliżeniowej, co znajduje swoje odzwierciedlenie m.in. w infrastrukturze bezgotówkowej – już prawie 95% terminali płatniczych w naszym kraju wspiera tę technologię. To sprawia, że przyszłość popularności zbliżeniowych transakcji mobilnych rysuje się w Polsce bardzo optymistycznie. Taki sposób płacenia oferuje szybkość i wygodę, które doceniają polscy konsumenci” – mówi Bartosz Ciołkowski z polskiego oddziału Mastercard Europe.