Konsultacje społeczne są niezwykle ważne. Od początku założyliśmy sobie, że żadna inwestycja, a w szczególności tak strategiczna, jaką jest przekop Mierzei Wiślanej, nie może być realizowana bez opinii mieszkańców. Tak naprawdę robimy tę drogę wodną dla bezpieczeństwa Polski, ale też dla bezpieczeństwa mieszkańców, którzy mieszkają nad Zalewem Wiślanym i w tej części Polski – podkreślił w rozmowie z PAP wiceminister Witkowski.

Dodał, że przedsięwzięcie ma służyć bezpieczeństwu militarnemu, ale też rozwinięciu możliwości gospodarczych regionu i mieszkańców.

To oni będą beneficjentami portu w Elblągu. Będą nimi także mieszkańcy portów nadzalewowych. Konsultacje są istotne, bo chcemy poznać opinie mieszkańców. Rozwiać wszelkie ich wątpliwości. Już na ukończeniu jest projekt techniczny tego przedsięwzięcia; przypomnę, że są to wrota sztormowe śluzy, dwa mosty zwodzone i pełna kompensacja środowiskowa – podkreślił wiceminister Witkowski.

30 maja do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, przekazał dokumentację dot. inwestycji, w tym raport oddziaływania planowanego przekopu na środowisko. Dokumentacja jest obszerna, bo liczy ok. 1 tysiąca stron.

Rzeczniczka RDOŚ w Olsztynie Justyna Januszewicz przypomniała, że w ramach rozpoczętych w środę konsultacji społecznych do 12 lipca można zgłaszać opinie i wnioski dot. inwestycji do RDOŚ w Olsztynie.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Początek budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną już wkrótce