720 minut pokazów oglądać ma ponad 100 tys. widzów. W powietrze wzbije się w sumie 80 maszyn wojskowych i cywilnych. Zaplanowano 35 pokazów solowych i grupowych, spotkania z pilotami, statyczne pokazy sprzętu, pokazy grup rekonstrukcyjnych, liczne atrakcje dla całych rodzin.

W związku z odbywającymi się w przyszłym tygodniu po raz pierwszy w Polsce ćwiczeniami NATO Tiger Meet, w trakcie Poznań Air Show będzie można zobaczyć również wyczyny najlepszych pilotów służących w siłach powietrznych krajów członkowskich Sojuszu.

Impreza będzie nawiązywać do stulecia odzyskania niepodległości i powstania wielkopolskiego, ale także do stulecia polskiego lotnictwa.

- Jest to fenomen na skalę europejską – będzie to jedyne tego typu show organizowane na czynnym lotnisku pasażerskim. Wydarzenie będzie unikatowe także dlatego, że wezmą w nim udział maszyny uczestniczące w NATO Tiger Meet. Część wojskowych maszyn wyląduje na Ławicy i będzie można je zobaczyć z bliska. Już dziś widzimy, że zainteresowanie Poznań Air Show jest bardzo duże, spodziewamy się gości także z Europy i świata – powiedział wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich Tomasz Kobierski. MTP jest organizatorem imprezy.

W Poznaniu będzie można podziwiać m.in. pokazy Grupy Akrobacyjnej Żelazny, Artura Kielaka oraz zespołów SkyMagic S3 WAT, 57-my Team, 3AT3 Formation Flying Team, Grupa Żelazny, Yak-3 czy CA 13 Boomerang.

Do Poznania na rozpoczynające się w poniedziałek ćwiczenia NATO Tiger Meet przybędą samoloty i śmigłowce eskadr, które mają w swoim znaku wizerunek tygrysa. F-16, eurofightery, gripeny i śmigłowce przylatują m.in. z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Węgier, Turcji, Włoch, USA i Holandii. To jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń tego typu; w Polsce organizowane jest po raz pierwszy.

Do zabezpieczenia działań powietrznych podczas NATO Tiger Meet, do Polski przylatuje też samolot lotniczego systemu ostrzegania i kontroli AWACS. W trakcie Poznań Air Show będzie można zobaczyć ten samolot od środka.

Międzynarodowe Pokazy Lotnicze organizowane są w roku jubileuszu stulecia niepodległości i stulecia wybuchu powstania wielkopolskiego, a także u progu setnej rocznicy zdobycia przez powstańców wielkopolskich niemieckiego lotniska w podpoznańskiej wsi Ławica. Zdarzenie to miało istotny wpływ nie tylko na przebieg powstania, ale i na rozwój polskiego lotnictwa.

Zdobyte rankiem 6 stycznia 1919 roku lotnisko było ostatnim bastionem oporu Niemców w pobliżu wyzwolonego miasta. Zdobycie lotniska i sprzętu było też bardzo istotne dla powodzenia powstania wielkopolskiego; niemieckie samoloty przemalowano na polskie barwy i już następnego dnia odbył się pierwszy, kontrolny lot nad Poznaniem.

W trakcie kolejnych walk w różnych częściach Wielkopolski polskie lotnictwo wspomagało powstańców z powietrza. 9 stycznia 1919 r. Polacy zbombardowali lotnisko we Frankfurcie nad Odrą.

Ze zdobytego sprzętu sformowano kilka eskadr lotniczych, dających początek polskiemu lotnictwu. Polscy lotnicy na zdobytych maszynach walczyli później o Lwów, odpierali też wojska bolszewickie w 1920 r.