Co miesiąc w liczącej 7,5 tys. punktów sieci sprzedaży PP sprzedawane są dziesiątki tysięcy różnego rodzaju wydawnictw książkowych. Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej (PP), poinformował, że dotychczas przychody ze sprzedaży książek stanowiły niemal jedną trzecią całego dochodu PP. Zdaniem dyrektora przy narastającej konkurencji na rynku księgarskim jest to bardzo dobry wynik. – Sprzedaż książek ma duże znaczenie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony. My docieramy do każdego zakątka kraju. Zwiększanie sprzedaży książek to pewna misja, ale też działalność biznesowa – dodał dyrektor Kurdziel.

Jerzy Szmid, prezes firmy Garmond Press, poinformował, że jego firma od 2013 r. jest dostawcą prasy do najbardziej nawet odległych placówek pocztowych, takich jak np. Ząb niedaleko Poronina. W rezultacie mimo ogólnopolskiego spadku sprzedaży prasy obroty spółki Garmond wzrosły dwuipółkrotnie przez ostatnie pięć lat.

Więcej w "Gazecie Polskiej Codziennie".