- Zachęcam was wszystkich, którzy codziennie macie kontakty z klientami i staracie się odpowiedzieć na ich potrzeby, abyście okazywali postawę otwartości i dobrej woli wobec osób zwracających się do was 

- powiedział papież w Watykanie podczas audiencji dla włoskich pocztowców.

- Gdy idzie się do okienka albo urzędu, ważne jest, by spotykać tam osoby, które dobrze wykonują swoją pracę, nie robią fochów i nie sprawiają wrażenia, jakby było się dla nich ciężarem, ani nie udają, że nas nie widzą - mówił Franciszek.

Ostrzegł zarazem: Klienci powinni uważać, aby nie mieć, co niestety się zdarza, roszczeniowego podejścia i by nie narzekać, zrzucając na personel swoje frustracje, albo obwiniać go o wszystko.

Papież zaapelował następnie do pocztowców o "słuchanie, dyspozycyjność i szacunek".

- Nie jest to łatwe, przychodzi z trudem; aby to się udało, trzeba ćwiczyć każdego dnia, ucząc się działania w duchu miłosierdzia także w małych gestach i myślach - zauważył.

Franciszek przypomniał, że ważny jest uśmiech.

- Przychodzi staruszka, trochę nie dosłyszy, potrzebny uśmiech, nie mówcie: "uff". Uśmiech jest pomostem, nie zapominajcie o uśmiechu - zaapelował papież.