Mroźny zimowy poranek. Domowe światła zaczynają się stopniowo rozjaśniać, podczas gdy w tle rozchodzi się ulubiona muzyka. Wchodzimy do kuchni, mówimy „kawa” i natychmiast ekspres przygotowuje filiżankę parującego napoju. Lodówka z kolei podpowiada nam pomysły na posiłki do przygotowania w ciągu dnia, pytając przy tym, czy potrzebne do nich składniki chcemy kupić online.
 
W tym roku podczas targów CES 2018 Samsung pokazał swoją wizję rozwoju technologii, której ważnym elementem jest Internet Rzeczy (IoT, Internet of Things), działający na bazie sztucznej inteligencji. Na przykład telewizory Samsung Smart TV, zintegrowane z Bixby, w nieodległej przyszłości będą potrafiły odtwarzać muzykę i programy spersonalizowane pod kątem preferencji użytkowników, jak również pokazać, kto właśnie dzwoni do drzwi frontowych i co znajduje się w lodówce. Z kolei lodówka Family Hub, także zintegrowana z AI, rozpoznaje głosy poszczególnych członków rodziny i każdemu z nich pokazuje indywidualny plan dnia. Na dużym ekranie, który znajduje się w drzwiach lodówki zobaczymy obraz z domofonu, obejrzymy program telewizyjny, sprawdzimy przepisy i mówiąc do niej uruchomimy np. pralkę.     
 
Jak wynikało z prezentacji najnowszej strategii przedstawionej w trakcie targów, zamiast koncentrować się na implementacji sztucznej inteligencji tylko w kilku urządzeniach i miejscach, Samsung dąży do pełnej integracji urządzeń w ramach całego środowiska, jakim jest dom czy biuro.

Jak się okazuje, w najbliższych miesiącach firma „połączy” nie tylko swoje produkty, ale także stworzone przez zewnętrznych partnerów urządzenia i czujniki, obsługujące Internet Rzeczy. Ekosystem SmartThings pozwoli kontrolować połączone urządzenia przez jedną aplikację. Do 2020 roku Samsung planuje integrację sztucznej inteligencji we wszystkich swoich połączonych urządzeniach.   
 
Można się spodziewać, że w nadchodzących latach wiele urządzeń IoT stworzy szeroką gamę wzorców i scenariuszy użytkowania. To, jak działające na bazie sztucznej inteligencji urządzenia „uczą się” kompleksowych wzorców użytkowania i jak je analizują, by zaoferować konsumentom najlepsze możliwe opcje, będzie kluczowe dla sukcesu technologii AI w przyszłości. Innymi słowy, sukces sztucznej inteligencji sprowadzi się do tego, jak dobrze urządzenia będą rozumiały użytkowników.